دانش‌بنیان| مخازن ذخیره‌سازی ایران‌ساخت دسترسی به گاز را در مناطق دوردست ممکن کرد

دانش‌بنیان| مخازن ذخیره‌سازی ایران‌ساخت دسترسی به گاز را در مناطق دوردست ممکن کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78736
مخازن ذخیره سازی گاز از محصولات مهمی است که توسط یک شرکت دانش بنیان در داخل کشور تولید و دسترسی به گاز را در مناطق دوردست ممکن کرد.

امیرعباس ذوالفقاری، مدیرعامل شرکت آسه صنعت که این محصول را تولید کرده است، توضیح داد: با توجه به این مسئله که گاز مایع قابلیت احتراق و انفجار شدیدی را دارد، نگهداری غیراصولی از آن می تواند باعث بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری شود. خطری که بواسطه طراحی مخازن ذخیره سازی گاز مایع به شیوه مدرن برطرف شده است.

مخازن ذخیره سازی گاز مایع و آمونیاک که توسط شرکت آسه صنعت ساخته شده اند، کیفیت به مراتب بالایی دارند اما یک دوم نمونه چینی قیمت دارند. امروز خوشبختانه 70 درصد نیاز کشور به مخازن ذخیره سازی گاز مایع و آمونیاک در داخل کشور تامین می شود.

 

مخازن گاز مایع قابلیت استفاده در مصارف خانگی دارد

مهم ترین حسن مخازن گاز مایع تولید شده در شرکت آسه صنعت این است که قابلیت استفاده در مصارف خانگی، اقامت گاه ها و مناطق دورافتاده را دارد و به مراتب هزینه های کم تری را به مصرف کننده در مناطق دوردست وارد می کند.

مخازن گاز مایع خانگی برای مصارف مسکونی در درجه اول برای سیستم های گرمایش منازل بکار می رود و  در مکان های تجاری و صنعتی نیز طیف گسترده ای از صنایع را در بر می گیرد و در بسیاری از فرآیندها مانند گرمایش ، ساخت و ساز ، پخت و پز تجاری ، تمیز کردن ، خشک کردن محصول ، سوخت ذخیره و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

مخازن نگهداری گاز مایع برای بدترین شرایط فشار و دمای مورد انتظار در عملکرد عادی طراحی می شوند. همواره در ساخت مخازن نگهداری گاز به این توجه می شود که اختلاف فشار بین داخل و خارج یا بین محفظه های یک مخزن، هنگام کار و آزمایش به عنوان حداکثر فشار در نظر گرفته شود و در این عرصه از فناوری های روز استفاده می شود.

صرفه جویی اقتصادی بواسطه ساخت مخازن ذخیره سازی در صنایع بالادستی نیز به صورت چشم گیری رقم خورده است زیرا نیاز به صرف مقادیر زیادی ارز برای خرید این محصولات نیست به خصوص در برهه ای از زمان که استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت جایگزین در دستور کار قرار گرفته است.

 

صادرات مخازن گاز مایع به عراق و افغانستان

امروز در عرصه صادرات نیز شرکت آسه صنعت موفق به صادرات مخازن نگهداری گاز و آمونیاک خود به کشورهای عراق و افغانستان شده است. سایر کشورهای همسایه نیز به واسطه قیمت مناسب مخازن ذخیره سازی به سمت خرید از شرکت های ایرانی سوق پیدا کرده اند.

ذوالفقاری با اشاره به این که در تولید مخازن نگهداری گاز مایع و آمونیاک از نیروهای متخصص داخلی استفاده می شود، گفت: شرکت آسه صنعت بواسطه تولید مخازن نگهداری گاز مایع و آمونیاک حدود 50 فرصت شغلی ایجاد کرده است و سالانه مانع خروج حدود 3 میلیون دلار ارز از کشور می شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مخازن حمل گاز با تحمل فشار بالا به کمک صنایع کشور آمد
مخازن حمل گاز با تحمل فشار بالا به کمک صنایع کشور آمد
00/02/20 - 14:39
دانش‌بنیان‌ها تلاش کردند و گاز طبیعی به مناطق صعب‌العبور کشور رسید
دانش‌بنیان‌ها تلاش کردند و گاز طبیعی به مناطق صعب‌العبور کشور رسید
99/10/30 - 10:05
آسیب‌های خطوط لوله هوشمند بررسی می‌شوند
آسیب‌های خطوط لوله هوشمند بررسی می‌شوند
95/07/19 - 11:24
بیشتر بخوانیم